Alles over de vereniging

De vereniging

De Nederlandse Mandalavereniging (NMV) is opgericht op 18 augustus 1985 en is ontstaan uit enthousiasme en liefde voor het maken van mandala’s. Doel van de vereniging is het bevorderen van het meditatief vervaardigen van mandala’s. De vereniging doet dat door:

• Voorlichting te geven en informatie te verstrekken
  • Het organiseren van activiteiten
  • Het uitgeven van een tijdschrift

De jaarlijkse ALV is op een zaterdag in maart of april en we streven ernaar om die op een centrale en goed bereikbare locatie te houden. Er zijn ook regelmatig regiodagen. De bedoeling is om die geografisch goed over het land te verspreiden zodat alle leden een keer aan een activiteit in hun regio deel kunnen nemen.

Het bestuur

Het bestuur bestaat uit vrijwilligers, zij zijn zelf ook lid van de vereniging. De bestuursleden worden door de algemene ledenvergadering (ALV) van de vereniging benoemd. Zij worden ondersteund door een aantal leden die bijvoorbeeld de Facebookpagina bijhouden enz.

Voorzitter: Linda van Butselaar

Secretaris: vacature

Penningmeester: Lisa Brandsteder

Tijdschrift: Hilda Sloot

Communicatie & events en website: Sandra Meessen

Kijk ook eens op onze Facebookpagina. Hier vind je informatie over de vereniging, speciaal bestemd voor niet-leden.
Ben je lid? Like de pagina zodat deze beter gevonden wordt in zoekmachines.

Voor leden van de vereniging is er een besloten Facebookgroep. Hier kunnen leden tekeningen en berichten posten en met elkaar communiceren. Er mag informatie over cursussen en workshops geplaatst worden en ook verkoop op kleine schaal (geen winkel) is toegestaan.

Wie zijn de leden van de Nederlandse Mandalavereniging?

Er zijn pakweg 400 mensen lid van de vereniging.

Leden komen uit alle delen van Nederland en er zijn ook enkele leden uit België.

Het logo van de Nederlandse Mandalavereniging

Het logo heeft als basis een mandala die gemaakt is door Tineke Vermeegen. In 2008 is deze mandala door de leden gekozen om voortaan als logo te dienen.

De Nederlandse Mandalavereniging is ingeschreven in de Kamer van Koophandel onder nummer 40157076

Hier vind je de statuten van de Nederlandse Mandalavereniging

Hier vind je het Huishoudelijk Reglement van de Nederlandse Mandalavereniging

Hier vind je de stukken van de Algemene Ledenvergadering (ALV)